Muhamad Asri

Thursday, April 21, 2011

Achik Ude; Assalammulaikom apa kbo semua pegikot OR pembaca setia blog i nie,,,,semoga ulos sentiasa dalam kedaan baik2 n dLindungi oleh NYA. sentiasa AMIN AMIN AMIN.

Pada hari ini dalam coretan tentang kehidupan kita semua dalam mengajar harta dunia kita leka n terlupa kewajipan kita sebagai manusia yang hidup dalam arus kemodenan kita juga kena akur dengan takdir ILAHHI.Solat lima waktu terkadang i sendri pon tertinggal dalam pada sebuk mengurus kan rutin dunia kita, terkadang sedetik lebih sebuk mengejar harta dunia.
Seandai nya kita leka dengan dunia bagaimana pula nanti AKHIRAT, kelak yang kita bekal kan untuk dri kita dsana, dsni i bukan nk tunjuk pandai tp bagi ingatan pada dri i sendri juga mengajak pembaca renung2 kan juga mungkin terpikir sama dgn dri i, tp mungkin sebalik nya.ALLAHAMDDULLAH jika anda berjaya dalam dunia moden ini dapat menglaksanakan tanggangunjawab sebagai umat ISLAM, begtu jua i mengharap kan pada dri i nie jgn asik alpa dalam sedetik lebih, menjegar harta dunia dcini i buka nk mengata sesiapa or yg terlibaT maaf kan i,sedekit pon tak terlintas dpikiran i untuk mengata juga mengutuk anda semua.
Sedetik lebih dcni untuk peringatan dri i juga,dalam sebuk memenuhi tutuntan dunia. AKHIRAT kelak jagan kita lupa menunaikan tanggugjawab sebagai Umat ISLAM yg dpandang tinggi dan tepuji mari lah kita pupuk semangat perpaduan yang kian pudar sesama kita dmasa 2011 i dapat rasa kan yg semua kita sesama ISLAM pon susah nk melempar kan senyuman sesama kita,apa lah kira nya kita sesama ISLAM dpat bersatu dmana aje kiranya kita pergi dapat berjebat tangan, baru lah kita dapat rasa kan yg kita ISLAM Dmana juga ujud nya saudara sesama kita.
Sebagaimana ISLAM i juga ingin melihat kita semua nya melempar kan senyuman dsana sini i pergi dapat berjebat tangan walaupon ddunia moden ini mukin ramai mahu ambil kesempatan tp apa lah kire nnya sedetik lebih kita semua bersatu menujukkan yg kita ISLAM dmata Bangsa Luar.
Sekian saja dari blog i, i ingin mengundur kan dri dari menaip pjng lebar juga memohon maaf kepada semua mukin coretan kali nie ader or mengungperasaan anda sedetik lebih sedikit pon tak mahu mengaib kan anda semua malah menyangi semua pembaca blog nie terutama pembaca ISLAM syg syg syg kamu semua bersyukor kehadarat ILAHI. Dapat lg i melihat dunia juga manaip lg dblog SEDETIK LEBIH. WALASALLAM.

No comments:

Post a Comment